Puzzle ze s艂ownictwem

Puzzle 馃З

Ka偶dego rodzaju zabawki s膮 wci膮gaj膮ce dla dzieci. Uwielbiaj膮 nimi si臋 bawi膰 lub zbiera膰 je jako nagrody w r贸偶nego typu zadaniach.

Prawie trzy lata temu wymy艣li艂am swoje puzzle, kt贸re w艂a艣nie sta艂y si臋 zabawk膮 edukacyjn膮, z kt贸rej cz臋sto korzystam. U偶ywaj膮c maszyny do wycinania Accu-cut, stworzy艂am odpowiednie kszta艂ty. Ka偶dy z zestaw贸w puzzli ma 4 r贸偶nokolorowe elementy. Potrzebowa艂am tylko:

  • kolorowego papieru,
  • tektury,
  • wydrukowanych fotografii jedzenia,
  • no偶yczek
  • kleju.

I voila!

Co zrobi膰 z puzzlami?

Najpro艣ciej mo偶na te puzzle wykorzysta膰 jako jedno z zada艅 przy poznawaniu s艂ownictwa dotycz膮cego jedzenia. Ale oczywi艣cie to tylko jeden z mn贸stwa pomys艂贸w.

Pos艂uguj臋 si臋 puzzlami podczas przerywnika na lekcji albo jako rozgrzewki przed zadaniem wymagaj膮cym m贸wienia. Dzieciaki, ogl膮daj膮c fragment obrazka, zgaduj膮 co to za jedzenie, a dalej ju偶 鈥榗i膮gn臋 za j臋zyk鈥 i szukam dzielnych 艣mia艂k贸w, kt贸rzy powiedz膮 jak najwi臋cej o tym fragmencie uk艂adanki.
(It鈥檚 a puzzle. It鈥檚 blue. I can see a pear. I don鈥檛 like pears. Etc.)

Inn膮 koncepcj膮 jest pochowanie niekt贸rych element贸w w klasie podczas przerwy i poproszenie na lekcji ochotnik贸w o odnalezienie ich. Niekt贸rych puzzli celowo nie ukrywam i one s膮 do zdobycia tylko przez odwa偶nych. Maj膮 oni specjalne trudne zadanie odpowiedzenia na jakie艣 pytanie albo napisanie na tablicy s艂owa, kt贸re us艂ysz膮 ode mnie lub od kogo艣 z klasy. Wszelkie wariacje s膮 mile widziane i mog膮 by膰 z 艂atwo艣ci膮 wprowadzone.

Element tajemnicy i rywalizacji jest szalenie wa偶ny w tak du偶ych klasach na lekcjach j臋zyka obcego.

Masz inne pomys艂y na wykorzystanie puzzli?

艢mia艂o, podziel si臋 ze mn膮 馃槉

Komentarze