Od śpiewania do pisania!

Tak, lubię. Pycha!

Jestem przekonana, że każdy z nauczycieli zna doskonale mieszanki jedzonek z piosenki ‘Do you like broccoli ice-cream?’ i innych kompilacji SuperSimpleSongs. Chwytliwa melodia i prosta struktura gramatyczna pozwala uczniom niemalże od razu dołączyć się do śpiewania. Niezły pomysł na przemycenie odrobiny gramatyki w klasach młodszych.

W piosence jest wykorzystany super pomysł na połączenie dwóch smacznych potraw w jeden niekoniecznie zjadliwy posiłek. Chociaż na cztery dostępne utwory jedna była smaczna 😊 Pamiętasz która?

Projekt Nasza Książka

Postanowiłam użyć tej piosenki w nieco inny sposób, mianowicie jako odskocznię do innego tematu.

Po przesłuchaniu wszystkich czterech utworów, na tablicy narysowałam prostokąt mający udawać czystą kartkę A4. Powiedziałam, że to jest moja strona do naszej książki o jedzeniu. Podzieliłam go w poziomie na trzy równe części i na górze każdej z nich napisałam pytanie z piosenki ‘Do you like…?’. Następnie, na środku szybko narysowałam jakieś jedzonka (po jednym w sekcji) i je podpisałam. Na dole każdej z części narysowałam małą uśmiechniętą lub smutną buźkę i dopisałam odpowiednio ‘Yes, I do’ lub ‘No, I don’t’.

Dzieciaki w mig pojęły, o co będzie chodziło w naszym zadaniu.

I tak się zaczęła zabawa 😍

Nieznane dzieciom słowa zapisywałam na tablicy, rysując obok mini obrazki dla ułatwienia rozpoznawania słów. Więcej o pisaniu nowych słów i rysunkach opisywałam tu.

Po pół godziny super zabawy, włożyłam kartki do koszulek i stworzyłam książkę. Wspólnie na dywanie siedząc w kole odśpiewaliśmy przeczytaliśmy naszą własną książkę. Nie dało się powstrzymać od nucenia 🎵😊

Nasze arcydzieło można zobaczyć poniżej.

Our food book

Podczas zapoznawania się z nim, spróbuj znaleźć odpowiedzi na następujące pytania😊

  1. Ile jest smacznych mieszanek?
  2. Ile napojów zostało użytych w mieszankach?
  3. Który miks był najbardziej zaskakujący?
  4. Ile tradycyjnych polskich potraw się znalazło w książce?

Nie poprawiałam błędów. Nie skupiałam się na poprawności czy gramatyce. Czasem użycie języka polskiego przez niektórych uczniów było dla mnie wystarczające.